Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 13 gevonden artikelen
 
 
  Engaging secondary school and university teachers in modelling: some experiences in South American countries
 
 
Titel: Engaging secondary school and university teachers in modelling: some experiences in South American countries
Auteur: Martinez-Luaces, Victor E.
Verschenen in: International journal of mathematical education in science and technology
Paginering: Jaargang 36 (2005) nr. 2-3 pagina's 193-205
Jaar: 2005-03-15
Inhoud: This article analyses mathematical modelling from several different perspectives and contrasts modelling with problem solving. Then it describes the ways in which modelling, applications, and problem solving are approached in several Latin American countries. It further describes workshops for secondary schools and for university teachers in which participants engaged in interdisciplinary modelling activities, and the impact these workshops had on modifying their teaching. Based on the experience of these workshops, recommendations are made with respect to promoting modelling in the curricula.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 13 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland