Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 5 gevonden artikelen
 
 
  Initiating Intrinsic Motivation in Online Education: Review of the Current State of the Art
 
 
Titel: Initiating Intrinsic Motivation in Online Education: Review of the Current State of the Art
Auteur: Kawachi, Paul
Verschenen in: Interactive learning environments
Paginering: Jaargang 11 (2003) nr. 1 pagina's 59-81
Jaar: 2003-01
Inhoud: The need to initiate intrinsic motivation in students, especially in Japanese students, in online education is introduced. An overview of the online educative process is then presented with constructivist learning theory and the various opportunities for learning interactions. These include the student-to-materials interaction, the student-to/from-tutor interactions, and the student-to-group interactions. Then within this framework, the current State-of-the-Art is presented for how to initiate the various intrinsic motivations to learn, focusing on the sub-types of personal intrinsic motivation; challenge, fantasy, and curiosity. The comprehensive literature review presented provides the rationales behind specific courseware and tutor activities to initiate these intrinsic motivations.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 5 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland