Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 43 van 54 gevonden artikelen
 
 
  The eight learning events model: A pedagogic conceptual tool supporting diversification of learning methods
 
 
Titel: The eight learning events model: A pedagogic conceptual tool supporting diversification of learning methods
Auteur: Verpoorten, Dominique
Poumay, Marianne
Leclercq, Dieudonne
Verschenen in: Interactive learning environments
Paginering: Jaargang 15 (2007) nr. 2 pagina's 151-160
Jaar: 2007-08
Inhoud: This paper presents the eight Learning Events Model (8LEM), a pedagogical reference framework which was used, in more than 100 online courses, as a starting point for instructional planning. Besides supporting teachers in early stages of the learning design continuum, the paper shows how this learning/teaching model, as a professional development tool, prompts them to diversify the learning methods experienced by students in their courses. A three-pronged rationale about the importance of this diversification with respect to “mathetic” competence development, epistemology and personalization is also submitted to discussion.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 43 van 54 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland