Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 40 van 182 gevonden artikelen
 
 
  Creative value
 
 
Titel: Creative value
Auteur: Oddie, Graham
Verschenen in: Inquiry
Paginering: Jaargang 33 (1990) nr. 3 pagina's 297-315
Jaar: 1990
Inhoud: Free agents can create and destroy value, for how much value is realized may well depend on what such agents choose to do. Not only may such agents create and destroy value, but such creation and destruction seem to involve a dimension of value: I call it creative value. An explication of the twin concepts of creating value and creative value is given, motivated by two desiderata. It is then shown that creative value turns out to be equivalent to what Nozick has dubbed originative value, when his suggestive remarks are given a rigorous, although very natural, interpretation. Thus two highly plausible, but quite different, ways of characterizing creative value converge on a single concept. Furthermore, the account throws considerable light on two further areas of moral theory (namely, moral satisficing and the comparison principle) which turn out, rather unexpectedly, to be linked.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 40 van 182 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland