Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 13 van 48 gevonden artikelen
 
 
  Exploitation versus Exploration in Market Competition
 
 
Titel: Exploitation versus Exploration in Market Competition
Auteur: Debenham, John
Wilkinson, Ian
Verschenen in: Industry and innovation
Paginering: Jaargang 13 (2006) nr. 3 pagina's 263-289
Jaar: 2006-09-01
Inhoud: A general simulation model of market competition is developed to explore the effectiveness of and interactions between different types of product exploration and exploitation strategies, that is, innovation, imitation and process improvement. The model, like real markets, is highly non-linear such that analytical solutions are not possible. We use simulation experiments to examine firm survival and the effectiveness of different strategies under different market conditions including competitors' strategies, how long it takes for each strategy to bear fruit and how costly it is, and the timing, growth and duration of product life cycles. The model is implemented on the Internet and provides the basis for further experiments to examine the impact of different combinations of firm strategies on survival and performance.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 13 van 48 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland