Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 15 gevonden artikelen
 
 
  A pragmatic perspective on the narratives of working class African American preschool children
 
 
Titel: A pragmatic perspective on the narratives of working class African American preschool children
Auteur: Longtin, Susan E.
Verschenen in: Howard journal of communications
Paginering: Jaargang 4 (1992) nr. 1-2 pagina's 92-104
Jaar: 1992
Inhoud: The language behaviors of African American children, particularly those of lower socioeconomic status, have generated considerable interest over the last two decades (Cole & Taylor, 1990). However, studies of the narrative abilities of these children have been extremely limited. Speech-language pathologists who evaluate the language of African American children must learn more about their narratives in order to perform nonbiased, informal language assessments. Narratives were elicited from 27 African American preschoolers attending Head Start programs. The narratives were grouped according to structural-semantic level and analyzed for three pragmatic features that take the listener's needs into account: orientation, evaluation, and appendage. Developmental trends in the use of these features are reported.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 15 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland