Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 9 van 10 gevonden artikelen
 
 
  Transdisciplinary approaches to assessment, early education, and intervention: At risk children
 
 
Titel: Transdisciplinary approaches to assessment, early education, and intervention: At risk children
Auteur: Randolph, Suzanne M.
Verschenen in: Howard journal of communications
Paginering: Jaargang 2 (1989) nr. 1 pagina's 34-43
Jaar: 1989
Inhoud: This paper reviews the literature on transdisciplinary approaches for early assessment of very young children at risk for developmental disorders. It focuses on formal and informal techniques and instruments for the early identification of factors that could lead to school failure resulting from communication disorders or children who are at considerable risk for later experiencing them. Child development perspectives that often guide assessment strategies and intervention are discussed, and a brief section dealing with transdisciplinary professional issues is included at the end.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 9 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland