Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 4 gevonden artikelen
 
 
  The Influence of Language Brokering on Hispanic Teenagers' Acculturation, Academic Performance, and Nonverbal Decoding Skills: A Preliminary Study
 
 
Titel: The Influence of Language Brokering on Hispanic Teenagers' Acculturation, Academic Performance, and Nonverbal Decoding Skills: A Preliminary Study
Auteur: Acoach, C. Leah
Webb, Lynne M.
Verschenen in: Howard journal of communications
Paginering: Jaargang 15 (2004) nr. 1 pagina's 1-19
Jaar: 2004-01
Inhoud: This study replicates and extends R. Buriel, W. Perez, T. L. De Ment, D. V. Chavez, and V. R. Moran's (1998) study to assess the influence of language brokering on acculturation, biculturalism, and nonverbal decoding in U.S. culture as well as the subsequent influence of these variables on academic self-efficacy and grade point average. Bilingual Hispanic teenagers attending U.S. public schools (N = 89) completed written and video questionnaires. The analyses revealed relationships between language brokering, acculturation, biculturalism, academic self-efficacy, and grade point averages for the junior high school participants as well as relationships between language brokering, academic self-efficacy, and grade point average for the senior high school participants. Analyses yielded no significant results related to nonverbal decoding in U.S. culture.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 4 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland