Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 4 gevonden artikelen
 
 
  Black, White, Hispanic, and Asian American Adolescents' Responses to Culturally Embedded Ads
 
 
Titel: Black, White, Hispanic, and Asian American Adolescents' Responses to Culturally Embedded Ads
Auteur: Appiah, Osei
Verschenen in: Howard journal of communications
Paginering: Jaargang 12 (2001) nr. 1 pagina's 29-48
Jaar: 2001-01-01
Inhoud: The researcher digitally manipulated the race of characters in ads and the number of race-specific cultural cues in the ads while maintaining all other visual features of these ads. Three hundred forty-nine Black, White, Hispanic, and Asian American adolescents evaluated Black character or White character ads based on their: (1) perceived similarity to the characters in the ads; (2) identification with the characters in the ads; (3) belief that the ads were intended for them; and (4) overall rating of the ads. The findings indicate that, overall, White, Black, Hispanic, and Asian American adolescents respond more favorably to Black character ads than they do to White character ads.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 4 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland