Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 8 gevonden artikelen
 
 
  Aristotle's axiomatic science:peripatetic notation or pedagogical plan?
 
 
Titel: Aristotle's axiomatic science:peripatetic notation or pedagogical plan?
Auteur: Perreiah, Alan R.
Verschenen in: History and philosophy of logic
Paginering: Jaargang 14 (1993) nr. 1 pagina's 87-99
Jaar: 1993
Inhoud: To meet a dilemma between the axiomatic theory of demonstrative science in Posterior analyticsand the non-aximatic practice of demonstrative science in the physical treatises, Jonathan Barnes has proposed that the theory of demonstration was not meant to guide scientific research but rather scientific pedagogy. The present paper argues that far from contributing directly to oral instruction, the axiomatic account of demonstrative science is a model for the written expression of science.The paper shows how this interpretation accords with related theories in the Organon, including the theories of dialectic in Topicsand of deduction in Prior analytics
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland