Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 8 gevonden artikelen
 
 
  Double Degree Courses: A Viable Proposition for the CAE Sector
 
 
Titel: Double Degree Courses: A Viable Proposition for the CAE Sector
Auteur: Malone, John A.
Verschenen in: Higher education research & development
Paginering: Jaargang 4 (1985) nr. 2 pagina's 145-157
Jaar: 1985
Inhoud: Double-degree courses (studies in which two disciplines are taught in conscious relationship to one another) are almost exclusively a phenomenon of the university sector in Australian tertiary education. This article examines the double-degree program from the college perspective. It describes a rationale for the approach and suggests why colleges should pursue this type of study program; it describes several organisational models which have been initiated in various institutions both in Australia and overseas; it considers the areas in which such development might take place in a college; it discusses the advantages and limitations of these courses and it highlights some of the difficulties and issues in their implementation.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland