Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 9 van 9 gevonden artikelen
 
 
  The Crisis in Doctoral Education: a sociological diagnosis
 
 
Titel: The Crisis in Doctoral Education: a sociological diagnosis
Auteur: Kendall, Gavin
Verschenen in: Higher education research & development
Paginering: Jaargang 21 (2002) nr. 2 pagina's 131-141
Jaar: 2002-07-01
Inhoud: Sociological thinkers help us understand the crisis in doctoral training. Weber shows us that the crisis is the result of a clash of rationalities. Foucault shows us the highly-developed rationality of policymakers/administrators, which emerged in "disciplinary societies". I discuss the new doctoral training that reshapes subjectivity and retunes the relationship between self and education in the name of social progress. Borrowing from Rose, I stress two themes that are crucial for modern doctoral training: expertise and audit. Latour shows how this rationalisation of doctoral education occurred when it did. It had to await a series of translations--beliefs, knowledges, practices, documents, technologies and so forth, which originally arose in another language (business), and had to be packaged up in simplified forms.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 9 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland