Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 40 gevonden artikelen
 
 
  Colonial legacies and neo-colonial practices in Papua New Guinean higher education
 
 
Titel: Colonial legacies and neo-colonial practices in Papua New Guinean higher education
Auteur: Papoutsaki, Evangelia
Rooney, Dick
Verschenen in: Higher education research & development
Paginering: Jaargang 25 (2006) nr. 4 pagina's 421-433
Jaar: 2006-11-01
Inhoud: This paper explores the Westernization of academic quality within the Papua New Guinea higher education system and the hybridity of the university sector where different actors force knowledge to be created for the needs of a small, formal economy, rather than for the development needs of the country. The country has yet to find a system that best responds to its educational needs; several models have been put into practice but without significant results. The approach that the PNG higher education institutes have taken, continuing the colonial tradition, builds on and is reinforced by the new international trends in higher education that follow the market needs, giving a false guarantee that HE is contributing to the economic growth of the country. Colonial legacies and neo-colonial practices provide the conceptual framework.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 40 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland
Toegankelijkheidsverklaring