Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 8 van 12 gevonden artikelen
 
 
  PERSONALITY, LEARNING STYLE AND COGNITVE STYLE PROFILES OF MATHEMATICALLY TALENTED STUDENTS
 
 
Titel: PERSONALITY, LEARNING STYLE AND COGNITVE STYLE PROFILES OF MATHEMATICALLY TALENTED STUDENTS
Auteur: Mills, Carol J.
Verschenen in: High ability studies
Paginering: Jaargang 4 (1993) nr. 1 pagina's 70-85
Jaar: 1993
Inhoud: Clear personality differences were found for a sample of academically talented students when compared to a general population of same age students. On the Myers-Briggs dimensions, the academically talented students differed significantly from the comparison group on all four dimensions. Specifically, the academically talented group expressed greater preferences for introversion, intuition, and thinking. Although there were more judging types in this group than in the comparison group, overall more academically talented students expressed a preference for a perceptive style. They also tended to be higher on achievement motivation and lower on interpersonal and social concerns. In particular, a cognitive style that empasizes a thinking over a feeling mode appears to mediate gender differences in mathematics ability and achievement.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 8 van 12 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland