Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 12 van 14 gevonden artikelen
 
 
  TASK ANALYSIS: BULIDING MODELS OF CHANGE PROCESSES IN GIFTED EDUCATION
 
 
Titel: TASK ANALYSIS: BULIDING MODELS OF CHANGE PROCESSES IN GIFTED EDUCATION
Auteur: Moon, Sidney M.
Piercy, Fred P.
Verschenen in: High ability studies
Paginering: Jaargang 3 (1992) nr. 2 pagina's 181-189
Jaar: 1992
Inhoud: Researchers in the field of gifted education are becoming increasingly aware that a variety of research approaches can make contributions to research on giftedness. This paper describes task analysis, a research methodology derived from counseling process research. Task analysis appears to be a useful research approach for building theoretical models of how therapeutic and educational interventions can facilitate positive changes in gifted children. The paper traces the historical development of task analysis methodology, describes the steps involved in conducting a rational-empirical task analysis of change processes, and provides an example of how task analysis methodology might be applied to investigations of change processes in the field of gifted education.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 12 van 14 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland