Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 14 gevonden artikelen
 
 
  EDUCATING GIFTED PUPILS IN REGULAR SCHOOLS: INTRACLASS DIFFERENTIATION
 
 
Titel: EDUCATING GIFTED PUPILS IN REGULAR SCHOOLS: INTRACLASS DIFFERENTIATION
Auteur: van Dijk, W.
Kok, W. A. M.
Poorthuis, G. T. M.
Verschenen in: High ability studies
Paginering: Jaargang 2 (1991) nr. 1 pagina's 35-42
Jaar: 1991
Inhoud: After introducing a differentiation model for the benefit of gifted pupils in regular schools, this article discusses some important findings of the research project “High giftedness in education”, carried out at the ISOR, the Educational Research Department at the University of Utrecht. Data from survey research indicate what special provision has been made for gifted pupils in secondary schools in the Netherlands. Further data summarize experiences with the differentiation model at two different types of secondary school. Finally, some adaptations of the differentiation model are outlined.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 14 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland