Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 7 gevonden artikelen
 
 
  The conceptual underpinnings of giftedness: developmental and educational implications
 
 
Titel: The conceptual underpinnings of giftedness: developmental and educational implications
Auteur: Porath, Marion
Verschenen in: High ability studies
Paginering: Jaargang 17 (2006) nr. 2 pagina's 145-158
Jaar: 2006-12
Inhoud: This paper describes a developmental psychological approach to understanding giftedness. A theoretical model of exceptional expertise is used to frame our understanding of how gifted children's conceptual knowledge develops in a variety of domains and how the interplay of this conceptual knowledge with domain-specific skills results in rich, elaborate thinking. This model provides a 'design for development' of giftedness in a variety of domains.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 7 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland