Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Developing creative thinking in a gifted sport enrichment program and the crucial role of attention processes
 
 
Titel: Developing creative thinking in a gifted sport enrichment program and the crucial role of attention processes
Auteur: Memmert, Daniel
Verschenen in: High ability studies
Paginering: Jaargang 17 (2006) nr. 1 pagina's 101-115
Jaar: 2006-06-01
Inhoud: A six-month longitudinal study (N = 33) proved the influence of a diversified sport enrichment program on the development of creative thinking in team ball sports among gifted children. A contrast between a gifted control group and a non-gifted treatment group showed that the creative performance of the gifted children significantly improved (partial η2 = .26). To explain this surprising short-term effect, a second experiment chose the Inattentional Blindness paradigm to study the individual differences in the visual attention of gifted (n = 54) and non-gifted children (n = 58). The results of the monitor-task by Most et al. (2000) revealed significant differences between both samples in the 'Near' condition (delta = .37) but not in the 'Very far' condition. The results of both experiments are discussed in connection with further research.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland