Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 10 van 15 gevonden artikelen
 
 
  Shona culture of Zimbabwe's views of giftedness
 
 
Titel: Shona culture of Zimbabwe's views of giftedness
Auteur: Ngara, Constantine
Porath, Marion
Verschenen in: High ability studies
Paginering: Jaargang 15 (2004) nr. 2 pagina's 189-209
Jaar: 2004-12
Inhoud: In an exploratory study designed to investigate Shona culture of Zimbabwe's views of giftedness, data were collected from sixteen Zimbabwean academics of Shona cultural background. Using questionnaire narratives, the study established that Shona culture views giftedness as an unusual ability blessed in an individual through ancestry which enables him/her to perform with unparalleled expertise even in challenging domains. The hallmarks of Shona culture's views of giftedness are ability to succeed, solve problems, creativity, interpersonal relationships and spirituality. When values are held constant, Shona culture's views of giftedness do not differ from views in contemporary psychology. The study recommends fusing together cultural and modern views of giftedness in the school curriculum in order to develop a diversity of talents in students.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 10 van 15 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland