Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 6 gevonden artikelen
 
 
  Encouraging talented girls in math and science: effects of a guidance intervention
 
 
Titel: Encouraging talented girls in math and science: effects of a guidance intervention
Auteur: Kerr, Barbara
Kurpius, Sharon E. Robinson
Verschenen in: High ability studies
Paginering: Jaargang 15 (2004) nr. 1 pagina's 85-102
Jaar: 2004
Inhoud: Although gifted girls are closing the gap in math and science achievement, they continue to lose interest and drop out of math/science careers. An intervention was developed for talented at-risk young women that emphasized enhancing career identity and exploration, building science self-efficacy and self-esteem and reducing risky behaviors. Self-esteem, school self-efficacy, and future self-efficacy increased from pre-test to the 3- to 4-month follow-up. Girls significantly increased their seeking information about career and were likely to stay with nontraditional choices. The risk factor suicidality also decreased over this period.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 6 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland