Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 8 gevonden artikelen
 
 
  Social identification among school teachers: Dimensions, foci, and correlates
 
 
Titel: Social identification among school teachers: Dimensions, foci, and correlates
Auteur: van Dick, Rolf
Wagner, Ulrich
Verschenen in: European journal of work and organizational psychology
Paginering: Jaargang 11 (2002) nr. 2 pagina's 129-149
Jaar: 2002-06-01
Inhoud: The implications of social identification for work motivation and other workrelated attitudes and behaviours are discussed. Based on assumptions from social identity theory and self-categorization theory, it is proposed that an increase in social identification or social identity salience will be associated with improvement in those aspects of work motivation, work satisfaction, and other behaviours of group members that are in accordance with in-group norms. In addition, the theories suggest a distinction between different dimensions (e.g., cognitive, affective) and different foci (e.g., work group, occupational group) of identification. Results from two correlational studies with school teachers as participants ( N s = 201, 283) test and support the proposed ideas.
Uitgever: Psychology Press
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland