Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 9 van 9 gevonden artikelen
 
 
  The State, Curriculum and Teacher Education in Portugal: 1926-1981
 
 
Titel: The State, Curriculum and Teacher Education in Portugal: 1926-1981
Auteur: Stoer, Stephen R.
Cortesao, Luiza
Verschenen in: European journal of teacher education
Paginering: Jaargang 18 (1995) nr. 2-3 pagina's 197-214
Jaar: 1995
Inhoud: This article looks at the contribution that education in Portugal has made to national development, particularly during the period 1926-1981, through teacher education. In order to carry out this task, the article traces the changing relationship between the state and the curricula of teacher education and also characterizes generally changes in the education system during the aforementioned period. Finally, additional attention is given to changes in the organizational characteristics of the teacher education process particularly during the decades of the 1970s and the 1980s.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 9 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland