Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 116 van 225 gevonden artikelen
 
 
  Making Educational Studies Respectable
 
 
Titel: Making Educational Studies Respectable
Auteur: Cowell, Barbara
Wilson, John
Verschenen in: European journal of teacher education
Paginering: Jaargang 6 (1983) nr. 1 pagina's 7-15
Jaar: 1983-06
Inhoud: The need to integrate theory with practice is widely recognised as one of the central issues of teacher education. The problem might be crudely depicted as a conflict of priorities between a 'high-level' activity (educational theorising) and a 'low-level' activity (development of practical skills). However, the authors here point out that 'educational study' is itself often seen as a low-level activity by the rest of the academic community. Their analysis of the situation sheds light upon the standing of teacher education itself, but they offer also a thought-provoking attack on much of what is said, in teacher education circles, about the theory-practice link.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 116 van 225 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland