Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 9 van 10 gevonden artikelen
 
 
  The Piagetian method of critical exploration in understanding special educational needs
 
 
Titel: The Piagetian method of critical exploration in understanding special educational needs
Auteur: Lister, Caroline
Verschenen in: European journal of special needs education
Paginering: Jaargang 5 (1990) nr. 3 pagina's 179-188
Jaar: 1990-10
Inhoud: What can research into cognitive development contribute to work with children who have special educational needs? Criticisms of the use of Piagetian research in particular are examined. Counter-criticisms and evidence of the fruitfulness of a Piagetian approach are presented. After selection and examination of key publications, illustrations of the use of Piaget's work are discussed. It is argued that a developmental approach, particularly Piaget's method of critical exploration, is most appropriate for advancing understanding of children with special educational needs.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 9 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland