Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 20 van 201 gevonden artikelen
 
 
  Being apart or a part of the group: the position of pupils with Down's syndrome in Dutch regular schools
 
 
Titel: Being apart or a part of the group: the position of pupils with Down's syndrome in Dutch regular schools
Auteur: Pijl, Sip J.
Scheepstra, Annette J. M.
Verschenen in: European journal of special needs education
Paginering: Jaargang 11 (1996) nr. 3 pagina's 311-320
Jaar: 1996-10
Inhoud: This article described how far regular schools in The Netherlands provide fairly 'normal circumstances' for pupils with Down's syndrome. Normal circumstances are measured by the use of time in the classroom, interaction with classmates and teachers and the teacher's behaviour towards children with Down's syndrome. Findings show there are differences in the kind of activities, the amount of group work, the direction of interactions and in taking the initiative to interact, as well as in teacher guidance
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 20 van 201 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland