Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 185 van 201 gevonden artikelen
 
 
  The Piagetian method of critical exploration in understanding special educational needs
 
 
Titel: The Piagetian method of critical exploration in understanding special educational needs
Auteur: Lister, Caroline
Verschenen in: European journal of special needs education
Paginering: Jaargang 5 (1990) nr. 3 pagina's 179-188
Jaar: 1990-10
Inhoud: What can research into cognitive development contribute to work with children who have special educational needs? Criticisms of the use of Piagetian research in particular are examined. Counter-criticisms and evidence of the fruitfulness of a Piagetian approach are presented. After selection and examination of key publications, illustrations of the use of Piaget's work are discussed. It is argued that a developmental approach, particularly Piaget's method of critical exploration, is most appropriate for advancing understanding of children with special educational needs.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 185 van 201 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland