Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 123 van 201 gevonden artikelen
 
 
  Mainstream teachers' acceptance of instructional adaptations in Spain
 
 
Titel: Mainstream teachers' acceptance of instructional adaptations in Spain
Auteur: Molto, Maria Cristina Cardona
Verschenen in: European journal of special needs education
Paginering: Jaargang 18 (2003) nr. 3 pagina's 311-332
Jaar: 2003-10
Inhoud: This study explored mainstream education teachers' perceptions of instructional adaptations in inclusive classrooms and its feasibility, effectiveness, and desirability of implementation. It was of particular interest to know how teachers of different grade levels would respond to such adaptations. Kindergarten (n = 16), elementary (n = 34), secondary (n = 26) and high school (n = 13) teachers rated the feasibility, effectiveness and desirability of 29 items on the Teaching Adaptation Scale . Results indicated a moderate teacher acceptance of instructional adaptations. Additionally, statistically significant differences between grade grouping (high school vs compulsory grades) surfaced. Findings are discussed in the light of needs of professional practice and significant reforms to improve curriculum preparation programmes.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 123 van 201 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland