Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 116 van 201 gevonden artikelen
 
 
  Integration of students with moderate learning difficulties
 
 
Titel: Integration of students with moderate learning difficulties
Auteur: Williams, Phillip
Verschenen in: European journal of special needs education
Paginering: Jaargang 8 (1993) nr. 3 pagina's 303-319
Jaar: 1993-10
Inhoud: After a discussion of the main concepts used, the differing policies and practices in a selection of countries are examined briefly. Research studies comparing the academic and social outcomes of integrated and segregated education do not offer unequivocal conclusions: as much depends on the kind of educational programme as on the setting. An examination of the conditions for effective integration shows that successful programmes place emphasis on some or all of three key features, viz. the curriculum, team teaching and support personnel. Research on attitudes towards integration leads to the conclusion that teachers are broadly positive in principle but less so in practice. But if teachers are given adequate support and improved skills, then a segregative tradition can be modified.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 116 van 201 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland