Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 100 van 105 gevonden artikelen
 
 
  Well past midnight: Calling time on implicit invariant learning?
 
 
Titel: Well past midnight: Calling time on implicit invariant learning?
Auteur: Newell, Ben R.
Bright, James E. H.
Verschenen in: European journal of cognitive psychology
Paginering: Jaargang 14 (2002) nr. 2 pagina's 185-205
Jaar: 2002-04-01
Inhoud: Three experiments are reported that examine the nature of knowledge underlying performance in the invariant learning task. Previous research (Bright & Burton, 1994; McGeorge & Burton, 1990) has supported an account of performance based on the implicit abstraction and application of a rule pertaining to the invariant feature. In contrast, we found effects in both the digit and clock invariant tasks that are difficult to explain solely in terms of subjects acquiring the experimenters' rule. In all three experiments, manipulation of test item properties that are independent of the invariant feature led to a detriment in performance that is not predicted by an account based on the experimenters' rules. Furthermore, the use of an on-line measure of awareness (confidence ratings) provided some evidence that performance is mediated by low confidence explicit knowledge.
Uitgever: Psychology Press
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 100 van 105 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland