Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 6 gevonden artikelen
 
 
  Cities and cyberspace: new entrepreneurial strategies
 
 
Titel: Cities and cyberspace: new entrepreneurial strategies
Auteur: Van Geenhuizen, Marina
Verschenen in: Entrepreneurship & regional development
Paginering: Jaargang 16 (2004) nr. 1 pagina's 5-19
Jaar: 2004-01
Inhoud: E-commerce is increasingly influencing business operations, as a major supportive medium for different strategies or as a strategy on its own. This paper seeks to identify impacts from concomitant changes on the development of cities. To this purpose, emerging time-based strategies are analysed in manufacturing and customer-services strategies are analysed in the services sector. The focus of the study is on proximity needs and what these needs imply for elimination of physical segments from value chains and insertion of virtual segments into these chains. The findings are then linked with trends for agglomeration or spread of urban activity. The conclusion is that the future of cities is far from clear. Trends for agglomeration go hand in hand with trends for spread on different spatial levels. In addition, there are huge knowledge gaps. The paper concludes with suggestions for further research to fill these gaps.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 6 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland