Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 6 gevonden artikelen
 
 
  Cracking the Code for EBD
 
 
Titel: Cracking the Code for EBD
Auteur: Bowers, Tony
Verschenen in: Emotional and behavioural difficulties
Paginering: Jaargang 6 (2001) nr. 1 pagina's 19-30
Jaar: 2001
Inhoud: This paper examines the implications of proposed changes KEYWORDS to the Special Educational Needs Code of Practice for England and Wales, in particular the altered criteria for determining whether children have emotional and behavioural difficulties which call for their LEA to make additional resources available to them. It is argued that those changes come from a perceived need to reduce special education expenditure and to reverse a statistical upward trend in the number of children who have special education statements. Some of the forces which may account for the proposed changes are examined.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 6 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland