Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 9 gevonden artikelen
 
 
  HOW SHOULD THE 'EFFECTIVENESS' OF SCHOOLS FOR PUPILS WITH EBD BE ASSESSED?
 
 
Titel: HOW SHOULD THE 'EFFECTIVENESS' OF SCHOOLS FOR PUPILS WITH EBD BE ASSESSED?
Auteur: Cole, Ted
Visser, John
Verschenen in: Emotional and behavioural difficulties
Paginering: Jaargang 3 (1998) nr. 1 pagina's 37-43
Jaar: 1998
Inhoud: This paper discusses the notion of 'effectiveness' in relation to special schools for pupils with EBD. It outlines the major factors associated with mainstream effectiveness and school improvement, the DfEE/Ofsted perspective and other relevant views, before raising questions which relate to special schools. It is argued that effectiveness measures used for mainstream schools should be employed for special schools but with further criteria added and greater emphasis placed on some factors falling within the ambit of OfSTED's Spiritual, Moral, Social and Cultural' dimension.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland