Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 7 gevonden artikelen
 
 
  Discourses of 'indiscipline': a Foucauldian response
 
 
Titel: Discourses of 'indiscipline': a Foucauldian response
Auteur: Watson, Cate
Verschenen in: Emotional and behavioural difficulties
Paginering: Jaargang 10 (2005) nr. 1 pagina's 55-65
Jaar: 2005
Inhoud: A recent editorial in the Scottish Educational Journal, the publication of the teacher trade union the Educational Institute of Scotland, headed 'More action, not words needed on discipline', condemned the level of indiscipline, violence and aggression in Scottish schools - in particular that directed against teachers - and criticized the government for its lack of action in tackling the problem. This article examines the way arguments such as this position the individual as 'deviant' within educational systems. It discusses the importance of metaphor in organizing our perceptions and suggests that an analysis of power relations in schools could give rise to alternative metaphorical concepts that may help to promote the inclusion of children whose behaviour is deemed to be unacceptable.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 7 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland
Toegankelijkheidsverklaring