Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 6 gevonden artikelen
 
 
  Perpetuating gender stereotypes in the classroom: a teacher perspective
 
 
Titel: Perpetuating gender stereotypes in the classroom: a teacher perspective
Auteur: Gray, Colette
Leith, Helen
Verschenen in: Educational studies
Paginering: Jaargang 30 (2004) nr. 1 pagina's 3-17
Jaar: 2004-03
Inhoud: This paper discusses findings from a study funded by the Equality Commission for Northern Ireland (NI) to explore the promotion of gender equity in the classroom and the extent to which initial teacher training and in-service courses address gender issues. Data from a questionnaire survey of 344 teachers and the qualitative dimensions of the study suggest that teachers are generally aware of gender stereotypes in the classroom and that, despite their lack of training in gender issues, where appropriate, most attempt to challenge this type of behaviour. Concern was expressed with the role of teachers in unconsciously perpetuating stereotypes and the extent to which equality issues are directed more towards girls than boys.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 6 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland