Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 7 gevonden artikelen
 
 
  Knowing what Counts as Understanding in Different Disciplines: some 10-year-old children's conceptions
 
 
Titel: Knowing what Counts as Understanding in Different Disciplines: some 10-year-old children's conceptions
Auteur: Newton, Douglas P.
Verschenen in: Educational studies
Paginering: Jaargang 25 (1999) nr. 1 pagina's 35-54
Jaar: 1999-03-01
Inhoud: Understanding is not of the same kind in all contexts. Children learn the kind of understanding that is appropriate in particular contexts largely through a process of enculturation. This study examines some aspects of 10-year-old children's conceptions of understanding. There was evidence that they had admissible conceptions of understanding in general but may be unable to distinguish unaided between the kinds of understanding that are relevant in different disciplines. An explicit attention to enculturation in lesson plans may be of benefit to such children.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 7 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland