Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 7 gevonden artikelen
 
 
  Environmental Education: arguing the case for multiple approaches
 
 
Titel: Environmental Education: arguing the case for multiple approaches
Auteur: Scott, William
Verschenen in: Educational studies
Paginering: Jaargang 25 (1999) nr. 1 pagina's 89-97
Jaar: 1999-03-01
Inhoud: This paper develops existing arguments about the need to rethink ways in which environmental education is conceptualised, interpreted and enacted by schools, teachers and students working within their communities. In doing this, it critiques what it sees as the narrowing and constraining influence that socially critical theory has exerted over the field, and calls for multiple approaches, carefully and communally deliberated on, in order to deliver the (environmental) educational goals deemed appropriate and necessary by schools and communities. Such an approach, it is argued, will likely be cross-disciplinary and multi-faceted in that it will be informed by a combination of traditions and ideological persuasions which together will offer more than any one of them could alone.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 7 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland