Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 8 gevonden artikelen
 
 
  So Far, So Good: levels of academic achievement in Catholic schools
 
 
Titel: So Far, So Good: levels of academic achievement in Catholic schools
Auteur: Morris, Andrew B.
Verschenen in: Educational studies
Paginering: Jaargang 24 (1998) nr. 1 pagina's 83-94
Jaar: 1998-04
Inhoud: Recent evidence from Diocesan and Office for Standards in Education inspections under the Education Act 1992 seems to suggest that while pupils in Catholic schools in England and Wales obtain high levels of academic success at Key Stage Two and Key Stage Four compared with those attending other schools in the maintained sector, their achievements in Advanced level examinations are lower than one would expect. The article points to evidence of a similar long-standing pattern of performance of pupils in Catholic schools and speculates on some possible causes of the phenomenon.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland