Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Problems in Measuring the Reliability of National Curriculum Assessment in England and Wales
 
 
Titel: Problems in Measuring the Reliability of National Curriculum Assessment in England and Wales
Auteur: Schagen, I. P.
Verschenen in: Educational studies
Paginering: Jaargang 19 (1993) nr. 1 pagina's 41-54
Jaar: 1993
Inhoud: Standard Assessment Tasks (SATs) are used in the assessment of pupil performance relative to the National Curriculum in England and Wales, assigning pupils to one of 10 levels on various Attainment Targets (ATs). This is a criterion-referenced system, and the conventional reliability measures used in norm-referenced systems do not apply. This paper discusses the problems involved in aggregating SA T items to give levels, and in measuring the reliability of the outcomes produced. Fitting a simple model to SAT data has allowed reliability measures to be produced which are more relevant to this situation than the single numerical values applied to norm-referenced tests.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland