Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Protracted Intrusive Research in Schools: why us?
 
 
Titel: Protracted Intrusive Research in Schools: why us?
Auteur: Todman, John
Crombie, Iain
Keighren, Jean
Verschenen in: Educational studies
Paginering: Jaargang 16 (1990) nr. 2 pagina's 141-149
Jaar: 1990
Inhoud: A case study of a lengthy and potentially disruptive experimental research project is used to examine ways in which the interests of researchers and schools may be reconciled. Attention is drawn particularly to the importance of joint recognition of the legitimacy of both sets of objectives. The pivotal role of a research assistant/teacher in facilitating sensitive and flexible responses to problems confronting both the research project and the school is discussed. Unexpected social benefits to the school arising from our implementation of the research assistant/teacher role are described.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland