Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 10 van 10 gevonden artikelen
 
 
  Visual Sequential Memory and Spelling Ability
 
 
Titel: Visual Sequential Memory and Spelling Ability
Auteur: Giles, David C.
Terrell, Colin D.
Verschenen in: Educational psychology
Paginering: Jaargang 17 (1997) nr. 3 pagina's 245-253
Jaar: 1997-09
Inhoud: Although good visual memory is frequently cited as an essential requirement for competent spelling, there is little empirical evidence to support this. In this paper visual sequential memory was studied in two separate controlled experiments which compared the test performances of 13-year-old poor spellers and controls. Test materials were carefully designed to obtain a measure of visual memory with minimal interference from verbal coding. With the variable of IQ controlled for, visual memory did not appear to differentiate between the groups unless mediated by verbal coding.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 10 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland