Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 6 van 9 gevonden artikelen
 
 
  HIGHER EDUCATION AND OLDER PEOPLE: SOME THEORETICAL CONSIDERATIONS, PART I
 
 
Titel: HIGHER EDUCATION AND OLDER PEOPLE: SOME THEORETICAL CONSIDERATIONS, PART I
Auteur: Covey, Herbert C.
Verschenen in: Educational gerontology
Paginering: Jaargang 9 (1983) nr. 1 pagina's 1-13
Jaar: 1983-01
Inhoud: In recent years higher education has been facing a severe crisis as a result of declining enrollment. More attention is being paid to older people, who constitute a major untapped source of potential students. The transition, however, of older people into the role of students of higher education will not be easy. Traditional characteristics of higher education are not conducive to participation by older people and society has fixed conceptualizations of older people as learners. An argument is made that institutions of higher education are beginning to be more responsive to older people, and gerontological theory might prove useful in guiding action.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 6 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland