Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 11 gevonden artikelen
 
 
  “Let's play Doctors and Nurses”: a script analysis of children's play
 
 
Titel: “Let's play Doctors and Nurses”: a script analysis of children's play
Auteur: Eiser, Christine
Verschenen in: Early child development and care
Paginering: Jaargang 49 (1989) nr. 1 pagina's 17-25
Jaar: 1989
Inhoud: Fourteen triads of 4-5 year olds and 8 triads of 7-8 year olds were video-taped playing “doctors and nurses” in a pretend hospital at school. The tapes were analysed in terms of the “scripts” or sequences of activities displayed by the children. These analyses suggest that children were aware of the serial order of activities that occur in medical examinations, though this was clearer among the older children. The data are discussed in terms of the relevance of “script theory” for understanding developmental changes in children's beliefs about hospitals and medical procedures.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 11 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland