Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 10 gevonden artikelen
 
 
  From message posting to learning dialogues: Factors affecting learner participation in asynchronous discussion
 
 
Titel: From message posting to learning dialogues: Factors affecting learner participation in asynchronous discussion
Auteur: Dennen, Vanessa Paz
Verschenen in: Distance education
Paginering: Jaargang 26 (2005) nr. 1 pagina's 127-148
Jaar: 2005-05
Inhoud: Generating true learning dialogue as opposed to a collection of loosely affiliated posted messages on a class discussion board can be challenging. This paper presents the results of a cross-case analysis of nine naturalistic case studies of online classes, looking at how activity design and facilitation factors affected various dimensions of student participation. Findings show that use of guidelines, deadlines and feedback and type of instructor presence affect the resulting discourse in an online class. Additionally, the paper explores how particular types of learning activities are better suited to generating discussion than others and how the integration of discussion activities with the rest of the course activities and requirements impacts learner motivation and participation.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland