Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Enhancing the learning environment for distance education students
 
 
Titel: Enhancing the learning environment for distance education students
Auteur: Graham, Mary
Scarborough, Helen
Verschenen in: Distance education
Paginering: Jaargang 22 (2001) nr. 2 pagina's 232-244
Jaar: 2001
Inhoud: This paper reports on the development of an asynchronous learning environment for the teaching of introductory macroeconomics to approximately 200 distance education students. The research supports evidence in the current literature that computer mediated communication and in particular, collaborative learning, can make a positive difference to the educational experience of some students. These findings are based on both quantitative and qualitative data gained from student evaluations, participation levels, staff interviews and an analysis of the online communication. The discussion centres on the extent of collaboration, the role of assessment, adaptation of curriculum and pedagogy and the students' attitudes to economics.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland