Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 12 gevonden artikelen
 
 
  Designing instructional materials: guesswork or facts?
 
 
Titel: Designing instructional materials: guesswork or facts?
Auteur: Brown, Stephen
Nathenson, Michael
Verschenen in: Distance education
Paginering: Jaargang 2 (1981) nr. 1 pagina's 7-22
Jaar: 1981-03
Inhoud: This is a report of a systematic study of the mathematical skills and learning capabilities of new students immediately prior to entry into T100 and D101, the Open University Foundation Courses in Technology and Social Sciences respectively. The aim of the study was to provide predictive information about potential student entry skills for the course team preparing T101, the new Technology Foundation Course. The report describes the method used in the study and explains how it forms part of an overall strategy for ensuring that the design of the instructional material to be used in T101 is based on the known learning capabilities and requirements of its likely students. The findings of the study are reported briefly and the problems and advantages of using this kind of approach to curriculum development are discussed.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 12 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland