Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 61 van 89 gevonden artikelen
 
 
  Problematising parent-professional partnerships in education
 
 
Titel: Problematising parent-professional partnerships in education
Auteur: Hodge, Nick
Runswick-Cole, Katherine
Verschenen in: Disability & society
Paginering: Jaargang 23 (2008) nr. 6 pagina's 637-647
Jaar: 2008-10
Inhoud: The value of, and need for, parent-professional partnerships is an unchallenged mantra within policy relating to 'special educational needs'. In spite of this, partnerships continue to be experienced as problematic by both parents and professionals. This paper brings together the different perspectives of two disability researchers: one a parent of a disabled child while the other was a teacher for 20 years of children with the label autism. The paper deconstructs the concept of partnership and then, drawing on the expertise of parents, suggests how enabling and empowering parent-professional relationships might be achieved.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 61 van 89 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland