Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 59 van 89 gevonden artikelen
 
 
  Pragmatism and the Scientific Validation of Professional Practices in American Special Education
 
 
Titel: Pragmatism and the Scientific Validation of Professional Practices in American Special Education
Auteur: Danforth, Scot
Verschenen in: Disability & society
Paginering: Jaargang 14 (1999) nr. 6 pagina's 733-751
Jaar: 1999-11-01
Inhoud: A number of American special educators have recently stated that new professional practices should undergo a process of 'scientific validation' whereby researchers decide the effectiveness or value of the practice. This essay critiques this position by way of the philosophical framework of pragmatism, an American philosophy spanning from the works of Peirce, James and Dewey to the current writings of neo-pragmatists Richard Rorty and Cornel West. Rorty's critique of the representational use of language is explained. Emphasis is placed on the importance of an equal, democratic dialogue in decision-making processes involving professionals, served individuals and families. The essay concludes with a brief illustration of a pragmatist's approach to inclusive education.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 59 van 89 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland