Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 53 van 89 gevonden artikelen
 
 
  Mystery or Typical Teen? The Social Construction of Academic Engagement and Disability
 
 
Titel: Mystery or Typical Teen? The Social Construction of Academic Engagement and Disability
Auteur: Smith, Robin M.
Verschenen in: Disability & society
Paginering: Jaargang 15 (2000) nr. 6 pagina's 909-922
Jaar: 2000-10-01
Inhoud: A qualitative study of academic engagement of five high school students labelled mentally retarded describes strategies of student participation and non-participation, and teacher perceptions. These students were non-verbal or inarticulate, and functioned in an environment of competing formal and informal assessments of their participation and understanding in the academic environment. Teachers' informal assessments of student participation revealed how the students challenged the conventional categories employed by teachers. The examples show the power of educators' perceptions to reveal or obscure student engagement.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 53 van 89 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland