Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 9 van 11 gevonden artikelen
 
 
  Promoting Democracy From Without - Learning From Within (Part II)
 
 
Titel: Promoting Democracy From Without - Learning From Within (Part II)
Auteur: Crawford, Gordon
Verschenen in: Democratization
Paginering: Jaargang 10 (2003) nr. 2 pagina's 1-20
Jaar: 2003
Inhoud: The shortcomings of conventional methodology for evaluating democracy assistance were identified in Part I as inappropriately seeking a technical solution to a political problem (see previous issue). Part II of this article puts forward an alternative methodology, based on a participatory political process, as a means to conduct impact evaluation at country level. A 'genuinely' participatory approach is advocated, in which informed national actors control the evaluation process and provide the key input of local knowledge and analysis. It is asserted that positive outcomes can include a more critical appraisal of international donor activities, greater internal authorship over external democracy assistance, and a strengthening of local action for democratic change. In this way, the act of evaluation can become an act of democratization.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 9 van 11 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland