Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 10 gevonden artikelen
 
 
  Antecedents and consequences of market orientation in chartered surveying firms
 
 
Titel: Antecedents and consequences of market orientation in chartered surveying firms
Auteur: Tay, Linda
Morgan, Neil A.
Verschenen in: Construction management & economics
Paginering: Jaargang 20 (2002) nr. 4 pagina's 331-341
Jaar: 2002-06-01
Inhoud: This study tests marketing theory concerning market orientation in the context of the chartered surveying industry. Using data collected in a mail survey from 179 UK general practice chartered surveying firms, it is found that firms with more risk tolerant senior managers and more formalized and specialized marketing organization structures have higher levels of market orientation. The data indicate also that market orientation positively impacts firms' business and marketing performance, and that this relationship is robust across different environments.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland